sexta-feira, 4 de novembro de 2011

Fotbal je zvědav na to, jak si stojí ve společnosti Dnes dopoledne proběhla v budově České televize tisková konference na téma „Postavení českého fotbalu v rámci sportu a jeho vnímání českou veřejností a obchodními partnery“. Na akce, která byla vysílána přímo na stanici ČT 4, vystoupili generální sekretář FAČR Rudolf Řepka, sociolog Ivan Gabal, David Dušek, předseda představenstva a generální ředitel marketingové společnosti STES a Danile Šturm, marketingový ředitel České spořitelny, jednoho z významných partnerů asociace. Fotbalová asociace ČR si nechala výzkumnou agenturou STEM/Mark v uplynulých týdnech zpracovat rozsáhlý výzkum vnímání a sledovanosti českého fotbalu. Z výzkumu vyplynulo, že fotbal je nejsledovanějším českým sportem u mužů (73 %) a zároveň sportem, který nejčastěji pravidelně hrají nebo hráli (29 % mužů). Na důvěryhodnost fotbalu mají největší vliv zejména dobré výkony týmů (reprezentačních i ligových) a úspěchy českých hráčů, na druhou stranu respondenti uvádí, že český fotbal poškozují různé kauzy a korupce a pro polovinu respondentů není důvěryhodný. Výzkum ukázal, že fotbal je společně s hokejem stále nejoblíbenějším českým sportem, poté následuje s velkým odstupem cyklistika, lyžování a tenis. S oblibou je spojena i sledovanost fotbalu, více než tři čtvrtiny mužů (73 %) fotbal hraje nebo ho aktivně sleduje, u žen je to 35 %. Fotbal je důležitý pro 22 % respondentů, z toho pro 9 % je životně důležitý. Mezi nejlépe hodnocené složky fotbalu podle respondentů patří úspěchy českých týmů, informace v médiích, úspěchy našich hráčů v zahraničí, zájem lidí o fotbal a podpora sponzorů. Na druhou stranu fotbal není důvěryhodný pro 57 % dotázaných, nejvíce jeho image poškozuje korupce (45 %) a nevhodné chování hráčů (12 %). Celkově dostal český fotbal od respondentů školní známku 3 (tedy dobře). Podrobněji se průzkumem, ale nejen jím, bude zabývat konference „Fotbal a stát“, která se uskuteční v úterý 8. listopadu od 9 do 13 hodin v prostorách České televize na Kavčích horách. Vystoupí na ní řada představitelů nejen z fotbalu, ale i z politiky, sociologie a ekonomie. Konferenci bude přenášet přímo stanice ČT4 Sport. „Průzkum nám všem ukázal jaké je reálné vnímání českého fotbalu, co veřejnost hodnotí pozitivně a co naopak. Je to pro nás velmi dobrý ukazatel toho, že je třeba neustále dlouhodobě pracovat na zlepšování vnímání a image českého fotbalu, tak aby si i nadále udržel pozici nejsledovanějšího a nejoblíbenějšího sportu,“ říká David Dušek, generální ředitel STES. Z průzkumu plynou i další poznatky: Fotbaloví sponzoři jsou vidět Sponzoring ve fotbale je „zásadně nebo hodně důležitý“ - takový názor zastává 77 % populace. Aktivní hráči, kteří sledují dění, přikládají sponzoringu častěji zásadní nebo hodně velkou roli (88 %). Nejčastěji zmiňovaným sponzorem fotbalu je Gambrinus (uvedla jej polovina z těch, kteří znají jména sponzorů) před T-Mobile, Českou spořitelnou a Pumou. „Jsme velmi rádi, že se Česká spořitelna umístila mezi nejviditelnějšími sponzory českého fotbalu, čemuž napomáhají naše projekty…. I naším dlouhodobým cílem je zlepšit vnímání českého fotbalu a přivést k němu co nejvíce diváků,“ uvádí Daniel Šturm, marketingový ředitel České spořitelny. Média hrají velkou roli Dvě třetiny lidí sledují fotbal v televizi (67 % alespoň několikrát v měsíci). Na hřišti či na stadionu sleduje fotbal 22 % respondentů. Hlavní zdroje informací o fotbale (zdroje s nejvyšší frekvencí využívání) jsou televize a tisk, následované přáteli a známými. To potvrzuje, že fotbal je stále vděčným komunikačním tématem.


Dnes dopoledne proběhla v budově České televize tisková konference na téma „Postavení českého fotbalu v rámci sportu a jeho vnímání českou veřejností a obchodními partnery“. Na akce, která byla vysílána přímo na stanici ČT 4, vystoupili generální sekretář FAČR Rudolf Řepka, sociolog Ivan Gabal, David Dušek, předseda představenstva a generální ředitel marketingové společnosti STES a Danile Šturm, marketingový ředitel České spořitelny, jednoho z významných partnerů asociace.

Fotbalová asociace ČR si nechala výzkumnou agenturou STEM/Mark v uplynulých týdnech zpracovat rozsáhlý výzkum vnímání a sledovanosti českého fotbalu. Z výzkumu vyplynulo, že fotbal je nejsledovanějším českým sportem u mužů (73 %) a zároveň sportem, který nejčastěji pravidelně hrají nebo hráli (29 % mužů). Na důvěryhodnost fotbalu mají největší vliv zejména dobré výkony týmů (reprezentačních i ligových) a úspěchy českých hráčů, na druhou stranu respondenti uvádí, že český fotbal poškozují různé kauzy a korupce a pro polovinu respondentů není důvěryhodný.

Výzkum ukázal, že fotbal je společně s hokejem stále nejoblíbenějším českým sportem, poté následuje s velkým odstupem cyklistika, lyžování a tenis. S oblibou je spojena i sledovanost fotbalu, více než tři čtvrtiny mužů (73 %) fotbal hraje nebo ho aktivně sleduje, u žen je to 35 %. Fotbal je důležitý pro 22 % respondentů, z toho pro 9 % je životně důležitý.
Mezi nejlépe hodnocené složky fotbalu podle respondentů patří úspěchy českých týmů, informace v médiích, úspěchy našich hráčů v zahraničí, zájem lidí o fotbal a podpora sponzorů. Na druhou stranu fotbal není důvěryhodný pro 57 % dotázaných, nejvíce jeho image poškozuje korupce (45 %) a nevhodné chování hráčů (12 %). Celkově dostal český fotbal od respondentů školní známku 3 (tedy dobře).

Podrobněji se průzkumem, ale nejen jím, bude zabývat konference „Fotbal a stát“, která se uskuteční v úterý 8. listopadu od 9 do 13 hodin v prostorách České televize na Kavčích horách. Vystoupí na ní řada představitelů nejen z fotbalu, ale i z politiky, sociologie a ekonomie. Konferenci bude přenášet přímo stanice ČT4 Sport.

„Průzkum nám všem ukázal jaké je reálné vnímání českého fotbalu, co veřejnost hodnotí pozitivně a co naopak. Je to pro nás velmi dobrý ukazatel toho, že je třeba neustále dlouhodobě pracovat na zlepšování vnímání a image českého fotbalu, tak aby si i nadále udržel pozici nejsledovanějšího a nejoblíbenějšího sportu,“ říká David Dušek, generální ředitel STES.

Z průzkumu plynou i další poznatky:

Fotbaloví sponzoři jsou vidět
Sponzoring ve fotbale je „zásadně nebo hodně důležitý“ - takový názor zastává 77 % populace. Aktivní hráči, kteří sledují dění, přikládají sponzoringu častěji zásadní nebo hodně velkou roli (88 %). Nejčastěji zmiňovaným sponzorem fotbalu je Gambrinus (uvedla jej polovina z těch, kteří znají jména sponzorů) před T-Mobile, Českou spořitelnou a Pumou.
„Jsme velmi rádi, že se Česká spořitelna umístila mezi nejviditelnějšími sponzory českého fotbalu, čemuž napomáhají naše projekty…. I naším dlouhodobým cílem je zlepšit vnímání českého fotbalu a přivést k němu co nejvíce diváků,“ uvádí Daniel Šturm, marketingový ředitel České spořitelny.

Média hrají velkou roli
Dvě třetiny lidí sledují fotbal v televizi (67 % alespoň několikrát v měsíci). Na hřišti či na stadionu sleduje fotbal 22 % respondentů. Hlavní zdroje informací o fotbale (zdroje s nejvyšší frekvencí využívání) jsou televize a tisk, následované přáteli a známými. To potvrzuje, že fotbal je stále vděčným komunikačním tématem.

Nenhum comentário:

Postar um comentário